Detay

Kadın futbolunda yeni strateji

17 Aralık 2021 Cuma 17:00 - Son Güncelleme 17 Aralık 2021 Cuma 17:11  |  Kaynak : TRT SPOR

Kadın futbolu ve e-spor'a yönelik ne gibi stratejiler üretiliyor? Yapılan planlamalar hangi doğrultuda ilerliyor? FIFA'nın yeni stratejilerini Seçkin Renklibay kaleme aldı.

Özellikle son zamanlarda kadın futbolunun gelişimine ve büyümesine yönelik ülkemizin köklü futbol kulüpleri başta olmak üzere yatırım her geçen gün ve artmakta.

Ülkemizde kadın futbolunun organizasyon ve lig yapısı Kadınlar 1.Ligi, Kadınlar 2.Ligi, Genç Kızlar Şampiyonası ve U15 kategorisi olarak Türkiye Futbol Federasyonu’nun lig yapısında yer almakta. Ayrıca ülkemizde milli takım düzeyine Kadın A Milli Takım, U19, U17, U15 Kadın Milli takımları olarak planlaması yapılmış durumda. Bu arada Kadın futbol takımı kurabilmek için bir dernek ya da şirket kurularak tüzüğe göre müracaatlarını yapılabiliyor.

FIFA Bu Konuda Neler Yapıyor?

Gelelim futbolun en üst kurumu olan FIFA’nın kadın futbolunun gelişimi adına nasıl planlamalar yaptığına…

Tabii ki kadın futbolunun gelişmesi ve yaygınlaşması için ekonomik yapıların destekleyici planlama ve ticari etkileşimi de gerekiyor. Spor ekonomisi konusu gelişim için olmazsa olmaz bir etki.

FIFA, markaların yalnızca dünya futbolunun kadın ve e-spor tarafına odaklanan sponsorluk anlaşmaları yapmasına olanak sağlayacak yeni bir ticari ortaklık yapısını açıkladı.

Kadın futbolunun büyümesini ve eşitliğini hızlandırmak için kadın futboluna özel ilk ticari program başlatıldı.

FIFA'nın 2018'de açıklanan kadın futbolu stratejisini temel alan özel bir kadın futbolu ticari lansmanı, FIFA'nın futbolu kadınlar ve kızlar için daha adil ve erişilebilir hale getirme taahhüdünde bir başka adımı işaret ediyor.

Bu yeni dikeydeki ortaklar, kadın oyununun büyümesini ve gelişimini doğrudan etkileyebilecek ve destekleyebilecek. FIFA'nın Kadın Futbol Baş Sorumlusu Sarai Bareman, “Kadın ve erkek futbolunda ilk kez eşit ticari modeller yarattığımız için, kadın oyununun büyümesini ve pazarlama çekiciliğini en üst düzeye çıkarmak için çığır açan bir anı işaret ediyor. Kadın sporunu desteklemek, kadın eşitliğini hızlandırmak ve kadın futbolunun benzersiz ivmesine ayak uydurmak isteyen markalara yönelik fırsatlar bizi heyecanlandırıyor.'' görüşünü kurum adına açıkladı.

Ayrıca FIFA, e-vertical ile futbol oyunlarında ve e-sporda heyecan verici yeni bir döneme de girdiğini açıkladı. FIFA , e-spor ve oyun ayak izini genişletmeye devam ederken, özel bir ortaklık yapısı FIFA'nın gelecekteki tüm e-sporları ve oyun girişimleri için yakın zamanda başlatılan şemsiye marka olan FIFAe, yeni nesillerin, kültürlerin, turnuvaların ve ticari lisanslama fırsatlarının etkileşimli ve sürükleyici eğlence dünyasına erişim sağlamayı amaçlıyor.

FIFA'nın Yeni Ticari Yapısı Kadın Futbolu, Erkek Futbolu ve e-spor/oyun için yeni farklı dikeylerde esnek bir ortaklık modeli mevcut olacak.

Dünya Kupası Ortakları/Kadın Futbol Ortakları/FIFAe Ortakları , kendi sektörlerindeki tüm milli takım turnuvalarında kapsamlı küresel ticari haklar veya FIFAe sektörü için tüm espor müsabakalarında premium bir konum elde edecekler.

Sponsorlar, FIFA Kadınlar Dünya Kupası, FIFA Dünya Kupası ve/veya tüm FIFAe müsabakalarını çevreleyen küresel etkinleştirme haklarını alacak

Turnuva Taraftarları , FIFA Kadınlar Dünya Kupası, FIFA Dünya Kupası veya FIFAe müsabakaları için bölgesel etkinleştirme haklarını seçebilecekler.

FIFA 20 Yaş Altı ve 17 Yaş Altı Dünya Kupaları gibi kadın ve erkek gelişim turnuvaları için artık daha esnek bir Turnuva Taraftarları programı mevcut.

FIFA Ortakları, kendi FIFA mülkleri ve yarışmalarında küresel ortak statüsü ve kategori ayrıcalığı ile en üst düzeyde ilişkiye sahip olmaya devam ediyor

FIFA'nın yeni ticari yaklaşımı, markaların FIFA markasıyla yeni iş fırsatları oluşturmak ve hızlandırmak ve ayrıca topluluk ve amaca yönelik programlar oluşturmak için yeni fırsatlardan yararlanmalarını sağlıyor.

Bu aşamaya kadar, bu sponsorluk hakları toplu olarak satıldı ve potansiyel olarak yanlızca FIFA’nın kadın futbol müsabakalarına katılmakla ilgilenen markaların fırsatlarını sınırlamıştı ancak şimdi FIFA, markaların ilk kez kadın futbolu veya e-spor alanında özel ortaklıklar kurmalarına olanak sağlanacak bir model sunuyor.

Özetin özeti;

Branş fark etmeksizin özellikle ülkemizde önemli spor organizasyonlarında son dönemde kadın sporcuların başarıları hepimizi mutlu ediyor. Futbol özelinde bakarsak olaya spor ekonomisi pastasında bir hayli yer kaplayan futbol endüstirisi artık kadın futbolunun gelişimi adına önemli çalışmalara imza atıyor diyebiliriz. Özellikle spor yatırımlarında kadın futboluna olan bakış açısı da ulusal ve uluslarararası üst kurumların aldığı kararlar neticesinde kadın futboluna olan yatırımlarında artacağını gösteriyor.
 

Sıradaki Haber
9,15 Podcast | 14. Bölüm
Yükleniyor lütfen bekleyiniz