Detay

Küresel Spor İzleyiciliğinde Yeni Boyutlar

19 Ocak 2021 Salı 11:45  |  Kaynak : TRT SPOR

Günümüzde, spor kitlesini etkinliklere dahil edebilme adına sporcular kadar, çağımıza uygun etkinlik planlamalarının da büyük payı var...

Dünya çapında milyarlarca insan için spor, günlük yaşamlarının dokusunun küresel kültürde yaşayan birleştirici bir güç konumunda.

Popüler kültürün çok az alanı insanları spor kadar yoğun bir şekilde etkileme gücüne sahip. Bu bağlamda ilginç bir örnek vermek isterim. Yapılan araştırmalarda insanların, yaşamları boyunca tahmini % 5'i dini inançlarını bile değiştirirken, yine araştırmalara göre İngiliz futbol taraftarlarının takım değiştirme oranı % 2'ye yakın. Taraftarların spora olan tutkularını buradan pay biçebilirsiniz. Bunu açıklayan tek bir neden var, o da taraftarların takımlar ve oyuncularla olan güçlü duygusal bağları....

Spor büyük bir olay ancak izleyiciler olmadan hiçbir şey ifade etmez. Spor hayranlarının değişen ihtiyaçlarının karşılanmasının sağlanması konusunda geleceği planlamak gerekiyor. Günümüzde akademisyenler, spor uzmanları, sponsorlar ve hayran kitleleri birlikte çalışarak, spor hayranlarının dünyasını değiştirmek ve ilgi çekici kılmak için çalışmaya ve planlamalar yapmaya devam ediyor. Çağımızda küresel sporlar kuşkusuz her zamankinden daha erişilebilir durumda. Hiç düşündük mü, acaba spor izleyiciliğinde ilgi neden doğuyor? Acaba hangi ligler, hangi kulüpler, organizasyonlar ve sporcular uluslararası taraftarlar arasında en çok ilgi uyandırıyor? Örneklerle konuyu biraz daha açalım. NFL takımlarının en iyi oyun kurucuları, ABD'de izleyici ilgisini domine ediyor.

Aslında araştırmalarda taraftarlara 40'tan fazla spor ligi ve müsabakaları ile 500'den fazla takım, kulüp ve sporcuya olan ilgileri sorulduğunda, küresel grupların spora yönelik ilgi alanlarındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkıyor. En çok izlenen spor organizasyonlarına bakıldığında, test edilen tüm ülkelerde en iyi oyunculara ve bireysel sporculara büyük ilgi gösteriliyor. Birçok sporsever tarafından ülkede en çok ilgi gören kesim, olimpik sporcular ve futbolcular gibi çeşitli dalların sporcuları olmuş.

Sporcuların, küresel anlamda spor izleyiciliği üzerine etkisi ve yine aynı sporcuların takımlar, ligler, yayın ortakları ve sponsorlara değer katma yönünden önemi görülmektedir. Bulgularla beraber, kişisel markalar geliştirmek isteyen ve isimlerini, imajlarını, popülaritelerini ve bağlantılarını yeni yatırımlar yapmak için kullanan sporcuların, küresel izleyici kitle eğilimini desteklediğini düşünüyorum.

Ülke bazlı ulusal ligler üzerinden örnekler vermek gerekirse, NFL ve NBA gibi profesyonel spor liglerinin küresel çapta izlenmesi, takımlarda bulunan favori sporcuların spor izleyicisi üzerindeki etkisini doğruluyor.

Spor izleyiciliği yönünde bir diğer araştırmayla, insanların artık küresel alandaki spor olaylarını evlerinden takip ettikleri ortaya çıkıyor. Peki, izleyicilere nasıl bir strateji belirlenmeli ki, onları tekrar tribünlere taşımak mümkün olsun? Pandemi, insanları evlere mahkum etse de bu sürecin sonrası için gelişecek senaryoları şimdiden planlamak gerek. Şu esnada, daha fazla hayran geliri elde etme amacıyla yeni stadyum teknolojilerine giden büyük yatırımlar da mevcut. 

İngiltere'de, spor alanlarının % 70'nin artık stadyum içi Wi-Fi ağları var. İzleyicileri çekmek için artık tek başına etkinlik yeterli olmuyor. Spor mekanlarının, kitleler için gerçekten benzersiz bir şey sunması bekleniyor.

Özetle, spora olan ilgi sporcular, kulüpler ve organizasyonel alanlarda çeşitlilik gösterirken, müsabaka alanlarına taraftar kitlesini artık vizyoner planlamalar yaparak çekebiliyorsunuz. Tabi ki sporcuların da etkisiyle, spor branşı fark etmeksizin yeni stratejiler belirlemenin, spor izleyiciliğine doğrudan etki yaratacağını düşünüyorum.

Sıradaki Haber
Başarılarla dolu bir kariyer: Mesut Özil
Yükleniyor lütfen bekleyiniz