Detay

Spor endüstrisinde gelir yaratma stratejileri

31 Mayıs 2022 Salı 16:50 - Son Güncelleme 31 Mayıs 2022 Salı 17:58  |  Kaynak : TRT SPOR

Spor müşterisi veri platformu finansal olarak daha büyük ve daha güçlü kulüplere paralel olarak daha küçük kulüpleri gelir yaratmak için daha da iyi bir konuma getirmeyi vadediyor.

Branşların popüleritesine bağlı olarak zengin kulüplerin daha da zenginleştiği en iyi kulüpler ile diğer kulüpler arasındaki gelir farkının giderek büyüdüğü spor endüstirisin de geliri az kulüplerin para kazanması için hiçbir umut yokmuş gibi görünebilir. Kulüplerin daha yüksek gelire odaklanması için spor müşterisi veri platformu sanırım bu işin anahtar faktörü. Bu faktör finansal olarak daha büyük ve daha güçlü kulüplere paralel olarak daha küçük kulüpleri gelir yaratmak için daha da iyi bir konuma getirmeyi vadediyor.

Sektörde çok uzun bir süre sporda maç günü ve ürün gelirlerine odaklanan iş modeli yeterliydi, ayrıca televizyon haklarını da unutmamak gerek tabi. Sporu bu geleneksel şekilde tüketen nesil, gidişattan oldukça memnundu, ancak artık değişim gerekliliği spor endüstirisini de doğal olarak vurdu. Veri odaklı bir şekilde çalışmak zorunlu hale geldi. Özellikle Manchester City, Barcelona dışındaki tüm kulüplerin yüzde 99'u için bu geçerli gibi…

Bugün bir spor müşterisi veri platformuyla daha yüksek gelir elde etmeye nasıl başlayabilirsiniz? Bunu başarılı bir strateji haline getirmek için hak sahipleri, iyi bilinen birkaç gerçeği kabul etmeli. 'Bilgi güçtür' sözü bu nedenle var. Bilmedikleriniz, gelir elde etme yeteneğinizi büyük ölçüde etkileyebilir. Diğer bir anahtar kelime sanırım taraftar tabanınızı bilmekten geçiyor.

Peki bu süreç nasıl daha yüksek gelir sağlar?

Destekçilerinizi anlamak, ürün satışlarını artırarak daha yüksek gelir elde etmenizi sağlayabilir. Ekonomi pastasında lig olarak alt sıralarda yer alan örnekler verelim , Göteborg kulübü spor müşteri veri platformu aracılığıyla, yalnızca ürün satışlarında 13 kat artış sağlamakla kalmadı, aynı zamanda kampanyalarından biri sırasında hangi taraftarların onları yeniden hedefleyebilmeleri için ürün satın almadığını da görebildi.
Yukarıda belirtildiği gibi, destekçilerinizi anlamak, onların yakınlıklarını anlamak anlamına gelir. Böylece doğru sponsorluk ortaklarını bulmanızı kolaylaştırır ve ayrıca onlara daha fazla değer katarsınız. Sonuç olarak, sponsorluk paketleriniz için daha fazla ücret alabilirsiniz.Tek bir çözümle, bir spor müşteri veri platformuyla, yalnızca ürün stratejinizle değil, aynı zamanda sponsorluk stratejinizle de geliştirebiliyorsunuz.

Gelir yaratma stratejinizi çeşitlendirilmesi

Şimdiye kadar destekçilerinizi anlamak, taraftar katılımını artırmaktan, sponsorluk değerini artırmaktan ve ürün satışlarını artırmaktan bahsettik. Ancak bir spor müşterisi veri platformunun faydaları burada bitmiyor. Daha önce bahsettiğimiz TV hakları konusu mesela.Futbolun ekonomik yükselişinin temel nedeni olan TV yayın hakları, kulüpler arasında derinleşen eşitsizliğin de en güçlü itici güçlerinden biri. TV haklarından ne kadar gelir elde ettiğiniz önemli. Medyada ki genel görünürlük eksikliği ise TV haklarının değerini etkilediğinden şimdilik kadın kulüpleri de bu alanda maalesef az görünüyor ancak her geçen gün de görünürlük düzeyi artacaktır.

Örneğin, sporcuları/oyuncuları kulübünüz için elçiler olarak kullanmak olabilir. Bu, işe yarayan kanıtlanmış bir stratejidir. Bu seferki en büyük fark, bunu yedekleyecek verilere sahip olmanız olacaktır. Yani artık tahmin yürütmüyorsunuz, sayıları takip ediyorsunuz.

Bir spor müşterisi veri platformu, karar verme sürecinizde tahminde bulunmanıza yardımcı olarak kuruluşların zamandan, emekten ve paradan tasarruf etmelerini sağlayacaktır. Esasen para kazanırken tasarruf edersiniz. Bu nedenle, daha yüksek gelir elde etmek için bir spor müşteri veri platformu kullanmak doğru bir süreç gibi.
Bazı kulüpler küme düşme tehlikesiyle karşı karşıya olabilir veya zaten küme düşmüş olabilir, Bazıları ise hem saha içinde hem de saha dışında şimdiye kadarki en iyi yılı yaşıyor olabilir. Durum ne olursa olsun, performans göstermenin ve kulübe para getirmenin baskısının devam ettiği bir gerçek var Bu nedenle, büyük ve küçük spor organizasyonlarının mümkün olan en stressiz, aynı zamanda uzun vadeli ve ölçeklenebilir bir şekilde para kazanmaları önem taşıyor. Bu nedenle, daha fazla gelir elde etmek için verileri seçmek önemli.

Özetin özeti: Sürdürülebilir spor yönetimi için ne kadar veri o kadar başarı gibi görünüyor.
 

Sıradaki Haber
Masterclass
Yükleniyor lütfen bekleyiniz