Detay

Spor iletişimde yeni boyutlar: Sosyal medya

14 Aralık 2020 Pazartesi 10:46 - Son Güncelleme 14 Aralık 2020 Pazartesi 10:42  |  Kaynak : TRT SPOR

Spor sektöründe mevcut pandemi krizinin, kulüplerin ve liglerin geleneksel gelir düzeylerinde belirgin bir daralmaya yol açtığını hepimiz biliyoruz. Kulüpler ise bu krizi sosyal medya ile aşmaya çalışıyor. Seçkin Renklibay yazdı.

Tüm dünyada her sektörde etkili olduğu gibi spor sektöründe de mevcut pandemi krizinin, kulüplerin ve liglerin geleneksel gelir düzeylerinde belirgin bir daralmaya yol açtığını hepimiz biliyoruz.

Ülke federasyonları bu zorlu sürece kaynak bulmaya çalışırken bu gerilemenin etkisinin muhtemelen iki sezon daha devam edeceğini düşünüyorum. Tabii ki bu süreci iyi yöneten kulüplerin toparlanma süresi kısalacaktır. Tüm bu nedenler dolayısıyla spor sektöründe farklı bakış açıları ve yaratıcı düşünceleri hayata geçirmek ve gelecek yıllarda geleneksel gelir kaynakları ve maç günü gelirleri gibi geleneksel yapıların yerini dijital platformlarda taraftar bağlılığı stratejisini gündeme getirecek ve kulüplerin gelir düzeylerinde yeni ekonomik kazanımlar ortaya çıkacaktır.

Modern dünyanın sosyal etkileşim sistemlerini taraftar katılımlı hale getirmekten bahsediyorum kısacası.

Taraftar kulübün her anını yaşayabiliyor...

Her durumda asıl hedef taraftarlara ilgi çekici içerikler üreterek kulüplerin dijital gelir kaynaklarını arttırmak da diyebiliriz. Özellikle Avrupa kulüplerinin taraftar kitlesinin mevcut durumunu örneklerle ve ilginç verilerle aktarmaya çalışacağım.

Sportif başarıyı iyi yönetmek diye bir şey var...

Özelikle marka değerinin oluşması adına kulüplerin bağlılık yaratması takım ve taraftar arasında sosyal ağları bir temas noktası haline çoktan geldi diyebiliriz.Bu oluşan taraftar ve takım temasını mümkün olan en iyi şekilde yönetmek tabii ki sponsorlarla birlikte işlendiğin de daha geniş kitlelere de ulaşacaktır. Özellikle futbol takımlarının artık sahada gösterdikleri sportif başarılarını duyurma ve kalıcığını sağlamak için dijital platformlarda farkındalık yaratması gerekliliği ortaya çoktan çıkmış durumda. Kulüp kültürünü oluşturmak adına da çok önemli planlamalar da yapılabilir.

Avrupa'da her ay kulüplerin dijital performanslarıyla ilgili Avrupa futbol kulübü raporunu yayınlanmakta. Özellikle İspanyol takımları Barcelona ve Real Madrid sosyal ağ sıralamasında bir hayli öndeler. Bu takımları 100 M. dijital hayranı düzeyini aşan İngiltere'den Manchester United ve İtalya'dan Juventus takımları izliyor. Başarılı örneklere bakmışken tabi ki kulüp tarihi, sportif başarılar, pahalı transferler kadar sosyal medya stratejilerinde takipçilerini kurgularıyla birleştirip başarı hikayeleri sunan kulüpler kazançlı çıkıyor.

 

Geçtiğimiz sezon İtalya nın Atalanta kulübü tarihinde ilk kez Şampiyonlar Ligi'ne katılım gösterdi. Evet bu katılım çok ilgi görmemiş ve ilgi çekici olmasa bile kulübün 2020 yılında sosyal medya mecralarındaki taraftarla etkileşim stratejileriyle takipçi sayısını %106.34 oranında arttırdı. Bu rakamlar kulübün taraftarlarıyla güçlü bir bağ yaratma konusunda olağanüstü gelişimi açısından iyi bir örnek . Anormal bir pandemi sezonunun ardından aynı zamanda başarıya ulaşmış görünüyorlar.

Avrupa liglerinden taraftar etkileşiminde başarılı olmuş sayısal veri olarak da dijital içeriklere bir başka örnek de Almanların Leipzig örneğini gösterebiliriz. Bundesliga ekibinin başarı belgeselleri ve benzeri içeriklerle oyuncularla bire bir dijital görüşmeler Bundesliga takımları arasında 1.7 M takipçi artışıyla taraftar kitlesinde büyüdüğü gösterdi diyebiliriz.

Bir başka örmek de İngiltere'de Leeds Unıted takımı taraftar etkileşimi dijital ekonomik kazanım anlamında uzun bir aranın ardından Premier lig serüvenine dönerken dijital platformlarda kamera arkası video içeriklerine odaklandı. Inside training formatı ve 60 saniyelik videolarla takımın bir sonraki maça hazırlanmasını taraftarına fazlasıyla yaşattı. Ayrıca kulübün soru cevap videoları ile etkileşimi arttıran bir diğer dijital strateji planı oldu.

Lig boyutunda ise dijital platformlarda İspanya Ligi, Premier Lig ve Bundesliga ligleri farklı sosyal medya platformlarında ön plana çıktıkları görülüyor.

Özetlemek gerekirse spor endüstrisinde geleneksel ekonomik kazanımların yerine artık bir yıldır gündemimizde olan pandemi ve önümüzdeki yıllarda da bu sayede farklı bakış açıları geliştirerek kulüplerin ekonomik kazanımlarını yönetmek gerekecek.Spor kulüplerinin öz gelir gelişimi ve taraftar kültürüyle birleştirerek kendi ayakları üzerinde durabilen yapıların artması ayrıca sahadaki başarılarla branş farketmeksizin sürdürülebilirlik kavramını oluşturacaktır.


Kaynak:(Sport.IQUII.COM)/(The european football club)

Sıradaki Haber
Irkçılığa karşı bir dik duruş: Demba Ba
Yükleniyor lütfen bekleyiniz