Yükleniyor lütfen bekleyiniz
Son yıllardaki başarısızlıklara son vermeyi hedeflleyen Ferrari bu sezon birçok değişikliğe gitti.
Ferrari, 2019 sezonunda kullanacağı SF90 ile birlikte büyük değişikliklere gitti. Araç üzerindeki hava girişlerini daraltan İtalyan takımı, lastikleri daha iyi soğutabilmek için delikli jant tasarımına geçiş yaptı.
Formula 1 tarihinin en köklü takımlarından Ferrari, son yıllardaki başarısızlıklara son vermeyi hedefliyor.
İtalyan takımı, 2019 sezonunda kullanacağı SF90 ile birlikte birçok yeniliğe imza attı.
Takım, ilk olarak araç üzerindeki hava girişlerini daralttı. Sürücünün iki yanında bulunan aerodynamic parçanın yapısını büyültmek yerine daha verimli bir soğutma sistemi kullandı.
Ayrıca kokpitin yanlarında Mercedes tarzı "solungaç" boşluklara yer verildi.
Aracın ön kanadı ise diğer takımlara oranla daha düz bir şekilde konumlandırıldı.
Ferrari, lastiklerde yaşanan ısınma sorununu gidermek için de yeniliklere gitti.
Delikli jant tasarımına geçen İtalyan takımı, ön tarafta fren diski ve jant arasına bir havalandırma deliği de açtı.
Ferrari'nin yaptığı bu değişiklikler diğer takımların da dikkatini çekti. Son 5 yılın şampiyonu Mercedes, İtalyan takımının ön kanat konseptini incelemeye başladı.
Kaynak: TRT SPOR