Motor Sporları

Sponsor krizi "Volkicar"a yaradı

14 Mayıs 2015 Perşembe 14:11 - Son Güncelleme 14 Mayıs 2015 Perşembe 14:20

"Ayda 500 lirasını feda edecek kişilerin bu sporu yapabileceğini ortaya koyduk"

Ralli pilotu Volkan Işık tarafından 2008'de tasarlanan yerli "Volkicar" otomobillerin yarıştığı V1 ve V2 Challenge yarışları, aylık maliyetinin daha az olması nedeniyle otomobil sporları tutkunlarından talep görüyor.

Volkan Işık, V1 Challenge yarışlarının şehirlerde büyük bütçeli yarışlar organize eden bir anlayışa sahip olduğunu belirterek, V2'nin de otomobil sporuna yeni insanlar kazandırmak amacıyla düzenlendiğini söyledi.

Düzenledikleri güvenli ileri ve sportif sürüş eğitimleriyle V1 ve V2 kategorilerinde kabiliyetine güvenen insanlara fırsat verdiklerini ifade eden Işık, Türkiye'nin ilk ve tek para ödüllü şampiyonasını gerçekleştirdiklerini kaydetti.

Volkan Işık, her yarışta birinciye 10 bin, ikinciye 4 bin, üçüncüye ise 2 bin lira para ödülü verdiklerini hatırlatarak, şu ifadeleri kullandı:

"Yılda toplam 96 bin lirayı başarılı sporcuyu desteklemek için veriyoruz. Bazı pilotlar bu işten para kazanıp geçiniyorlar. Dünyadaki ekonomik kriz otomobil sporlarında doğrudan hissediliyor. Dünyada çok popüler olan Formula 1 ve rallide bir kan kaybı var. Biz V1 ve V2'de ayda 500 lirasını feda edecek kişilerin bu sporu yapabileceğini ortaya koyduk, otomobil sporunun alternatifleri içerisinde en ucuzu. Volkicar'a artan bir talep var."

"V1'i uluslararası bir şampiyona yapma hayalimiz var"

Otomobil sporlarında sponsorluk düzeninin eskisi gibi olmadığını anlatan Volkan Işık, diğer taraftan insanların bu spora merak ve ilgiyle baktığını bildirdi.

Işık, insanların ekonomik düzenine uygun olabilecek bu sporda yer almak istediğini vurgulayarak, "Dolayısıyla ekonomik yapılı yarışlar ve organizasyonlar sürekliliği olduğu takdirde insanların her zaman daha fazla ilgisini çekecektir. Otomobil hayatımızda hep var olacak. Otomobil sporları hayatımızda hep var olacak. Ama bunun yapılış şekli, ekonomik yapısı çok önemli. İlk olarak sponsor olmadan sporcuların yapabileceği, daha sonra sponsorlarla daha çok kitlelere erişebilecek düzenler kurmak gerekiyor" diye konuştu.

Kendi tasarladığı volkicarlardan 110 tane ürettiklerini kaydeden Işık, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bazı ülkelere sattık. V1'i uluslararası bir şampiyona yapma hayalimiz var. Bugün 6 ülkede volkicar var, bunu V1 ile uluslararasına çevirmek istiyoruz. Dünyada nasıl FIA kuralları koyarak şampiyona oluşturuyorsa, biz de ekonomik, Türkiye şartlarına uygun bir şampiyonayı start aldırıp uluslararası yapmak çabasındayız. Otomobil sporlarına baktığımız zaman yaklaşık bin tane lisanslı insan varsa, bana göre 10 bin gerçek potansiyel var. İnsanlar ekonomik yapısı olan rahat yarışabileceği düzen istiyorlar. Pek fazla para harcamak istemiyorlar. Başlangıçta her kişi kendi yeteneğini kendi tecrübesine yatırım amacıyla başlayabilir. Ama sonra sponsorluklar gerekiyor. Kabiliyetli sporcuların destelenmesi lazım, biz V1 ve V2 ile yapmaya çalışıyoruz."

Etiketler : FIAVolkicar
Sıradaki Haber
Sofuoğlu üst üste 3. kez zirvede
Yükleniyor lütfen bekleyiniz