Detay

Spor Kulüpleri Dijital Olarak Kendilerini Yeniden Nasıl Konumlandırıyor?

13 Ocak 2022 Perşembe 11:40 - Son Güncelleme 13 Ocak 2022 Perşembe 16:23  |  Kaynak : TRT SPOR

Dijitalleşme ve teklonoloji her geçen gün değişip gelişmeye devam ediyor. Peki Spor Kulüpleri Dijital Olarak Kendilerini Yeniden Nasıl Konumlandırıyor? Seçkin Renklibay yazdı..

Aslında sektörde görev yapan profesyonel bir spor yöneticisi olarak son iki yıldır her iş alanını olumsuz etkileyip yeni çalışma yöntemlerinin keşfedilmesi, dijital akışa uyum sağlamamıza neden olan pandemi 2022 yılında da spor alanında gündemden düşmeyecek gibi görünüyor. Bence artık kaçınılmaz ve sektöre zorunlu yenilik getiren pandemi süreci sektör fark etmeksizin profesyonellere çalışan ekiplere yeni yetkinliklerde kazandırıyor düşüncesindeyim. Özellikle futbol gibi spor endüstrisin de spor branşları için de ,popüler ve ekonomik pastanın büyük payını elinde bulunduran futbol branşı pandemi zamanlarında hayranlarını eğlendirmek, cazibesini yitirmemek amacıyla kendilerini dijital olarak yeniden icat etmeleri için artan bir baskı altında.

Özellikle 2012 yılında eğitim için bulunduğum Ajax kulübünün örneğiyle başlamak istiyorum konuya. Ajax son dönemde pandeminin stadyumlarda kalabalık seyirci kitlesini sağlık açısından güvenliğine önem veren çalışmalar deniyor. Zorunluluktan doğan bu dijitalleşme süreci bence geleceğimizi de şekillendiriyor. Sektör için de yeni fırsatlara da bizleri hazırlıyor da diyebiliriz.

Korona takibi için Sensörler, UV-C ışıkları, geniş bant teknolojisi ve Ajax

Stadyum deneyimini geliştirmek için çalışan Hollandalı rekor şampiyon Ajax kulübünün Johan Cruyff Arena Uluslararası Direktörü Sander van Stiphout, korona zamanlarında bile stadyum katılımını güvenli hale getirmeyi amaçlayan çeşitli araçlarla UV-C ve daha güvenli ve daha hızlı temizlik sağlamak için soyunma odalarında hastanelerdeki gibi ışıkların kullanılması, sensörler ve geniş bant teknolojisi yardımıyla diğer faktörlerin yanı sıra sosyal mesafeyi izlemek için stadyuma cihazlar monte ediyor.

Futbolcularla birlikte Johan Cruyff Arena'ya girmek için Sanal Gerçeklik

Stadyum ziyaretlerinin mümkün olmadığı süreçler de, Ajax yeni bir stadyum deneyimi üzerinde çalışıyor. Performans Teknolojisi alan çalışanları" hepsi de çözüme küçük bir katkı sağlayan çok sayıda ortağımız var" diyor. Örneğin kulübün kendi uygulaması, maç günlerinde normal günlerden tamamen farklı görünüyor. Taraftarlar, sanal gerçeklik üzerinden oyuncuların yanında akıllı telefonlarıyla stadyuma girebiliyor ve canlı yayınları da izleyebiliyor.

Sanki oradaymış gibi… Stadyumlar da maç izleme yöntemleri değişiyor, Ancak elbette her şey uygulama aracılığıyla sağlığın korunması adına yapılacak, park yeri, biletler ve yemek alanları gibi. Bu aynı zamanda korona temas takibine de yardımcı olacak bir teknoloji. Böylece her kullanıcı bilinir ve ulaşılabilir oluyor. İspanyol birinci lig kulübü FC Valencia benzer çözümlerle çalışıyor, kulübün Dijital İnovasyon Direktörü Franco Segarra, özellikle oyuncular aniden size yakınlaştıran artırılmış gerçeklik çözümünden çok etkilendi. Endüstri devleri Bayern München, Real Madrid ve FC Barcelona, İnovasyon merkezleri dijital ve Medya Laboratuvarları ile bu örnekler çoğalıyor.

Valencia'nın start-up ile İnovasyon Merkezi

İspanyol kulübü Valencia FC, ise bir İnovasyon Merkezi ile sporda dijital gelecek üzerinde çalışıyor dünya çok hızlı hareket ediyor ve futbol kulüpleri de bu değişimlere karşı aksiyon alıyor. Bu nedenle Valencia CF, dört alana odaklanarak geleceğe bakarak bu inovasyon projesini yarattı: Spor, Tıp, Akıllı Stadyum ve Taraftar katılımı. Ayrıca İspanyol kulübü birçok yeniliği de imza atmış durumda. Bunlar yukarıda saydığım başlıklarda sektöre vizyon kazandıracak çalışmalar yapacaklar. En ilgimi çeken çalışma ise taraftar etkileşimin de antrenman seansları, basın toplantıları, röportajlar, maç öncesi, maç sonrası süreçleri. Z kuşağı ,1995'ten sonra doğanlar gelmiş geçmiş en büyük medya tüketicisi konumunda. Bu anlamda, Sanal Gerçeklik, artırılmış gerçeklik, yapay Zeka ve blockchain gibi yeni çapraz teknolojilerden yararlanılabilecek, bunları futbol dünyasına adapte edebilecek ve gösteriyi dünya pazarına yaklaştırabilecek şirketlerle etkileşimde olacaklarını şimdiden görmek mümkün.

Özetin özeti;

Dijitalleşme ve teklonoloji her geçen gün değişip gelişse de tek gerçek spor sektöründe dijital iş süreçleri hep gündem de olacak. Spor kulüpleri kendi eksiklerine ve gelişmelere adapte olabilmek için dijital dünya da fazlasıyla yer kaplayacaklar. Ayrıca kulüplerin idari ve sportif iş akışlarına olumlu etkiler yapacağı kesin.Bence gelişime açık olmak da fayda var.
 

Sıradaki Haber
"İstanbul maceramı Tigana bitirdi"
Yükleniyor lütfen bekleyiniz