Placeholder Broadage Row
Türkiye'de EURO 2024'e ilgi büyük

Almanya'da düzenlenecek EURO 2024 için geri sayım sürüyor. Sporseverler, A Milli Takımımızın da yer alacağı ve TRT'den yayınlanacak dev turnuvayı heyecanla bekliyor. Yapılan bir araştırma göre Türkiye’de her 10 kişiden 8’i EURO 2024’ü izleyecek.

2024 Avrupa Futbol Şampiyonası (EURO 2024) Cuma günü ev sahibi Almanya ile İskoçya arasında oynanacak A Grubu maçıyla başlayacak. A Milli Futbol Takımımızın da yer aldığı büyük organizasyon TRT 1, TRT'nin dijital platformu tabii ve TRT SPOR aracılığıyla futbolseverlere ulaşacak.

Kupanın heyecanı futbolseverleri şimdiden sarmışken, İnternet Değişim Noktası DE-CIX’in Türkiye’de yaptığı EURO 2024 izleme alışkanlıkları araştırmasının sonuçlarını yayımlandı. Araştırmaya göre her 10 kişiden 8’i, EURO 2024'teki maçları izleyeceğini ifade ediyor.

Araştırmaya göre turnuvayı, yüzde 42’lik bir kesim hem karasal hem de çevrimiçi streaming platformlarından izleyecek. Yaklaşık yüzde 20’lik kesim ise sadece çevrimiçi platformlar üzerinden takip edecek.

Turnuvayı sadece akıllı TV’ler üzerindeki uygulamalar aracılığıyla izleme alışkanlığı en yüksek grup, yüzde 52 ile 18-35 yaş grubu olacak.

EURO 2024 maçlarını kesinlikle izleyeceğini belirten erkek katılımcıların oranı yüzde 89 iken, kadınların yüzde 72’si turnuvayı izleyeceğini söylüyor.

Futbol meraklıları, EURO 2024’ü çevrimiçi streaming üzerinden de takip edecek

Hem genel olarak spor müsabakalarını izleme alışkanlıklarındaki trendleri hem de cihaz tercihlerini ortaya koymayı amaçlayan araştırma ile elde edilen diğer verileri ise şöyle;

DE-CIX’in araştırması tüm katılımcılar arasındaki yaklaşık yüzde 20’lik bir kesimin EURO 2024’ün keyfini çevrimiçi streaming yöntemiyle yayın yapan platformlar üzerinden takip edeceğini gözler önüne seriyor.

Türkiye’de yapılan araştırmanın sonuçları, EURO 2024’ü yalnızca çevrimiçi streaming hizmet ve uygulamaları üzerinden takip etmeyi düşünen futbolseverlerin hangi cihazları daha çok kullanacağını da içeriyor.

Katılımcıların yüzde 47’si turnuvayı internet özellikli TV’ler üzerindeki uygulamalardan takip edeceğini ifade ediyor. Akıllı TV’ler üzerindeki uygulamalar aracılığıyla turnuvayı takip etmek, gençler arasında ise çok daha yaygın.

18-35 yaş grubu kullanıcıların yüzde 52’si, maç keyfini akıllı TV’lerindeki uygulamalar aracılığıyla yaşayacak. Maçları akıllı telefonlarından takip etmeyi düşünenlerin oranı yüzde 26 olurken, dizüstü veya masaüstü bilgisayarından izleyeceklerin oranı ise yüzde 25.

* Araştırmanın hedef kitlesi 18 yaş üstü ABC1 SES (Sosyo-ekonomik Statü) grubundaki kadın ve erkeklerdir. Araştırmada kantitatif veri toplama tekniklerinden CAWI (Bilgisayar Destekli Bireysel Değerlendirme) kullanılarak veri toplanmıştır. Örneklem büyüklüğü n=500'dür.